Search Engine Optimization
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie stron internetowych, inaczej SEO (ang. Search Engine Optimization), jest zestawem działań mających na celu osiągnięcie przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarki Google na określone słowa kluczowe. Pierwotnie słowo pozycjonowanie odnosiło się do odbioru produktu lub marki przez jej klientów. W tym znaczeniu firmy, aby wypozycjonować produkt, podkreślają jego wyróżniające cechy lub tworzą konkretny wizerunek
Świadczymy kompleksową usługę pozycjonowania strony
Audyty Seo
Przeprowadzamy techniczną analizę strony internetowej, optymalizując serwis zgodnie z aktualnymi wytycznymi najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych.
Wdrażanie zaleceń pod SEO
Wdrożenie zmian optymalizacyjnych zlecamy webmasterom, którzy posiadają doświadczenie w pracach programistycznych na CMS-ach i autorskich systemach
Dedykowany specjalista
Każdy serwis trafia do rąk zespołu doświadczonych ekspertów ds. pozycjonowania, content marketing i copywritingu. Dedykowany specjalista dba o kontakt z klientem
Copywriting Seo
Dostarczamy wartościowe dla użytkowników i zoptymalizaowane pod SEO treści uwzględniające pozycjonowanie słowa kluczowe
Analiza i raporty
Regularnie weryfikujemy skuteczność przyjętej strategii, raportując efekty naszej pracy i zmieniając kurs obranej taktyki SEO
Konsulting
Oferujemy wsparcie merytoryczne na każdym etapie procesu pozycjonowania serwisu internetowego, doradzając najlepsze działania SEO
Pozycjonowanie strony – cena?
Koszt pozycjonowania jest uzależniony od wielu czynników, dlatego usługi SEO wycenia się indywidualnie. Na cenę wpływa m.in. branża, w której działa przedsiębiorca, konkurencyjność fraz kluczowych (im mniej popularna fraza, tym tańsza usługa i szybsze wyniki), jakość serwisu (treść, struktura, CMS), wiek domeny, istniejący profil linków.
Ryczałt (abonament):
od 599 do 15000 zł miesięcznie
Stawka za godzinę pracy specjalisty:
od 200 do 300 zł za godzinę
Cena usługi pozycjonowania obejmuje:
- Zwiększanie widoczności na sukcesywnie powiększaną liczbę słów kluczowych,
- Przygotowanie pakietu treści zoptymalizowanych pod SEO,
- Pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych,
- Opiekę indywidualnego specjalisty SEO,
- Materiały edukacyjne – poradniki, webinary, słowniczki.
Korzyści z pozycjonowania – wpływ na ruch w serwisie
Wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania przekładają się na większą liczbę odwiedzin. Im wyższa pozycja domeny w wyszukiwarce, tym więcej zanotuje ona wejść (źródło: chitika.com/google-positioning-value). Na stronę z 1. miejsca wyników wyszukiwania wchodzi aż 32,5% użytkowników, z 2. – 17,6%, a z 5. miejsca już tylko 6,1% użytkowników. Wyniki z pierwszej strony przynoszą domenom 91,5% ruchu.
Wyniki badania przeprowadzonego przez Ignite Visibility wskazują, że 43% użytkowników klika w pierwszy organiczny wynik w rankingu Google. Druga pozycja zgarnia ok. 37% kliknięć, a 3 już tylko prawie 30%. Do ostatniej, 10 pozycji, dociera jedynie ok. 3% użytkowników.
Efektywne pozycjonowanie zapewnia także wzrost rozpoznawalności marki i zdobycie przewagi nad konkurencją. Strona, która często pojawia się w wynikach wyszukiwania, jest lepiej zapamiętywana przez potencjalnych klientów.
Dlaczego pozycjonowanie w Google to konieczność?
Telewizja i radio
dwa największe kanały komunikacji marketingowej – z roku na rok tracą na popularności na rzecz nowoczesnych form promocji. W 2019 r. wydatki na reklamę w internecie zwiększyły się o 121,9 mln zł (o 7,8%), osiągając poziom 1,69 mld zł (dane Agencji Starcom za 2019 r.). Tym samym pozycjonowanie i kampanie PPC powiększyły swój udział z 33,6% do 35,8% w polskim rynku reklamowym. Największą część budżetów na marketing online przeznaczała branża handlowa.
Udział reklamy online w rynku reklamowym
Promocja firmy w internecie staje się koniecznością szczególnie wtedy, gdy biznes oparty jest o model e-commerce. Zwiększanie widoczności musi z kolei koncentrować się na jednej wyszukiwarce Google. Na polskim rynku posiada ona wręcz monopolistyczną pozycję, obsługując niemal 93% użytkowników (wg gs.statcounter.com – maj 2020). Zajęcie wysokiej pozycji w Bing, Yahoo czy Yandexie nie będzie wiązało się z większymi korzyściami, ponieważ większość internautów nawet nie wie o istnieniu takich wyszukiwarek.
Popularność wyszukiwarek w Polsce
I choć Google posiada zaawansowane algorytmy ustalające pozycję serwisów w rankingu na podstawie przeszło 200 czynników rankingowych, warto zainwestować w zoptymalizowanie strony pod tę jedną, konkretną wyszukiwarkę. Zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania w google.pl pozwoli uzyskać wzrost ruchu na stronie, przekładający się na konwersje.